Orbán: "Minden állampolgár köteles lesz nyomkövetőt magánál hordani"

Kedden adták át a Nemzeti Egységes Kártyarendszer első darabjait. A jelenleg érvényes diákigazolványok helyett mostantól aki újabb diákigazolványt igényel, már csippel ellátott igazolványt kap, és a jövőben már csak RFID-csippel ellátott igazolványokat fognak előállítani. Első körben a diákigazolványok esetében lép életbe az új rendszer, és bevezetik az oktatói, illetve kormánytisztviselő igazolványt.

A kormány tervei szerint a későbbiekben valamennyi személyazonossági okmányt RFID-csippel látnak el, majd az összes okmányt fel fogja váltani egyetlen kártya. Aki eddig homokba dugta a fejét és azt hangoztatta, hogy a társadalom feletti teljes ellenőrzés nem lehetséges - mi több, összeesküvés-elmélet - annak ideje elgondolkozni egy-két dolgon.

Az RFID a "Radio Frequency Identification" rövidítése, vagyis rádióhullámok segítségével drót nélküli adatátvitelt lehetővé tevő technológia. A lényege egy elektronikus kóddal beprogramozott mikrocsip, az ún. transzponder, amely egy miniáramkört és egy antennát tartalmaz, hogy egy azonosító jelet sugározzon ki. A kibocsátott kódot számítógéphez csatlakoztatott speciális olvasó berendezések, szkennerek segítségével lehet fogni.

Az RFID-csip feladatából adódóan kis mennyiségű adat tárolására alkalmas, egy újabb változata pedig lehetővé teszi a tárolt adatok felülírását. Mint azt az új diákigazolvány példája is mutatja, így a csip alkalmassá válik arra, hogy az iskolákban átvegye az ellenőrzők és a napló helyét. Az RFID-csipet régóta használják (leginkább nyugaton) az áruforgalomban, illetve beléptető rendszerekhez is, és a kormány tervei szerint az iskolákban, valamint a BKV járatain kötelezővé teszik majd az ilyen beléptető rendszerek bevezetését. A kormány szerint a közeljövőben a BKV rendszereit úgy alakítják át, hogy az RFID csip átvehesse a jegyek és bérletek helyét is.

Amit ez a hétköznapokban jelent: Első körben - valamennyi, iskolába járó diák ilyen diákigazolvánnyal fog rendelkezni. Mivel a BKV-t és az iskolákat bevonják az átalakításokba, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a diáknak magával kell hordania az RFID csipet. Mindig magánál kell majd tartania, mert a BKV ellenőrnek ezt nyújtja majd oda jegy/bérlet helyett, iskolába érkezéskor ezzel tud bemenni a kapun, a tanórák után ezzel tud kimenni, majd hazafelé a BKV járatain megintcsak nála kell legyen. Az eszköz hatékonyságához nem fér kétség, így várhatóan a tömegközlekedés ennek megfelelően alakul majd minden városban. A tanároknak maguknál kell hordaniuk az RFID-csippel ellátott oktatói igazolványt, mert ezzel tudnak bemenni az iskola épületébe, és ezzel tudnak kimenni. A köztisztviselőknek, a kormányhivatalok alkalmazottainak már nem idegen ez a fajta beléptető rendszer, mert évtizedek óta ezt használják. Minisztériumokban általánosan használt eszköz a beléptető kártya, az új intézkedés csak egy újabb kártyát jelent, aminek már többféle felhasználása lehetséges. Olyan intézményekben, mint például az ország szétrablását lebonyolító vállalat utódszervezete, az MNV ZRt., az alkalmazottak minden egyes folyosó ajtaján csak úgy haladhatnak tovább, ha odatartják a beléptető kártyát, így a személyek mozgása ellenőrizhető. Ha valaki túl sokat tartózkodik a büfében, túl sokat van az épületen kívül, az mind regisztrált távollét, de bizalmas adatok kiszivárogtatásakor is egyszerűen visszavezethető a tárolás helye alapján, hogy melyik az a pár alkalmazott, akinek hozzáférése lehetett.

Első körben az intézmények alkalmazottai, tanulói - második körben a teljes társadalom. A Fidesz nyilatkozatai szerint ugyanis a későbbiekben a személyigazolványok és a vezetői engedélyek is RFID-csippel lesznek ellátva. Ha az első sorozat elkészül, már csak hónapok kérdése az új típusú személyigazolvány.

Mivel az RFID-csip egy adott kódot sugároz és minden állampolgár egyedi azonosító kóddal bír, ezért a magunknál hordott diákigazolvánnyal, személyigazolvánnyal és vezetői engedéllyel egyben visszakövethető a tartózkodási helyünk is. Ezek olyan dokumentumok, amit minden állampolgár köteles magánál tartani, így minden állampolgár köteles magánál tartani az RFID-csipet.

Az RFID-csip érzékelése a hétköznapokban nem lehetséges egy adott távolságon kívül, köszönhetően a beléptető rendszerekben használt alacsony érzékenységű készülékeknek. Ez lehetővé teszi, hogy a csipet csak egy adott helységben, ajtó előtt, stb. használjuk. Ha ezeknek a készülékeknek nem lenne gyengére állítva az érzékelése, abban az esetben pl. egyetlen BKV-jegy nyitva tartaná a közeljövőben Budapestre telepített összes BKV-s beléptetőt, vagy egyetlen diák beléptetője az összes diáknak nyitva tartaná az iskola kapuját. Vagyis az RFID-technológia rövidtávú volta nem azt jelenti, hogy csak egy adott távon belül érzékelhető csipet tesznek az igazolványokba, hanem logikus oknál fogva vannak/lesznek gyenge érzékenységű készülékek használatban.

Mivel az RFID-csip gyenge jelet bocsát ki, csak a vevő készülék érzékenysége fokozásának kérdése, hogy a jel távolabbról is érzékelhető legyen. Akár az összes egyszerre. Egy telefonközpont technikai háttere elegendő ahhoz, hogy kis átalakításokkal monitorozható és regisztrálható legyen a tízmillió állampolgár mozgása a nap 24 órájában. Nyilván nem véletlen egybeesés, hogy a kormány az új RFID-csipek bevezetésével párhuzamosan új állami telefonszolgáltatót hoz létre...

Nem nehéz mindebből észrevenni, hogy a Fidesznek köze nincsen a magyar érdekképviselethez (döbbenetes, de rengeteg embert még mindig megtéveszt), helyette szolgalelkűen a csak "New World Order" néven elterjedt szabadkőműves terror-rendszer lokális végrehajtója. Akinek még ez az intézkedés sem árulkodó, az várja csak meg, ameddig a gyerekének nem a diákigazolványába, hanem kötelezően a bőre alá ültetik az RFID-csipet, akár egy állatnak. Mi nem kérünk belőle.

Molnár István - Jövőnk.info
http://www.jovonk.info/2012/04/25/orban-minden-allampolgar-koteles-lesz-nyomkovetot-maganal-hordani

A bejegyzés trackback címe:

https://izraelkina.blog.hu/api/trackback/id/tr524474414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyingizik 2013.07.10. 12:29:11

Ez egy általánosan elterjedt jelenség a világban, mi köze hozzá a Fidesznek? Talán az USA-ban is a Zóórbán miatt vezetik be? Röhejes blog, ha hideg szél fú, azért is a Zóórbán a hibás. Ráadásul tévedésektől hemzseg. "A köztisztviselőknek, a kormányhivatalok alkalmazottainak már nem idegen ez a fajta beléptető rendszer, mert évtizedek óta ezt használják." Én köztisztviselő vagyok,de soha nem használtam, nem ismerek egy közszolgát, se aki használná, akinek lenne ilyen. De a bevezetésével egyetértek! Újabb csapás a bűnözőkre, potyázókra. És csak egy kártya, nem pedig egy bőr alá ültethető chip, mint amiről sokan fantáziálnak.

uarempty 2013.07.10. 15:15:08

@Gyingizik: De a primitív orbánfóbiásoknak ez egy jó gumicsont :) Egyébként, ők azt is kimagyaráznák ja, hogy amcsiba is a zórbán vezeti be, meg egyébként is, a nagyon melegért és a nagyon hidegért is a zorbán a felelős :D:D beteg emberek...ezeknek, meg akinek vaj van a fülemögött, azoknak nem jó ez csak.

h4z4rd 2013.07.10. 19:51:43

@uarempty: Teljesen mindegy, ki vezeti be, de ez senkinek nem lesz jó. Idővel rájössz. Későn.

Kotel 2013.07.10. 20:34:31

ORWELL!! EMBEREK!!!

balfék 2013.07.10. 21:57:25

Jó bizniszt látok a védőtok gyártásban, ami leárnyékolja az antenna jelét.

Aserti 2013.07.10. 23:42:16

Szerintem egyszerűbb lenne a billogozás! 1-es billog: szabad közlekedés, 2-es billog engedéllyel, 3-as billog csak kijelölt útvonalon és időben lehet közlekedni! Egyszer kellene a bőrünkbe égetni, aztán kész. Oszd be magadnak!

lionking 2013.07.11. 06:53:43

Ebben a cikkben annyi ökörség van hogy az már a csodával határos.

Itt van ez pl:
"Mivel az RFID-csip gyenge jelet bocsát ki, csak a vevő készülék érzékenysége fokozásának kérdése, hogy a jel távolabbról is érzékelhető legyen"

1 méter feletti távnál már aktív adó kell, úgyhogy ez ahogy le van írva hülyeség. és persze műszaki dilettantizmus.

Nem kell feltétlen árnyékológyártásba kezdeni, nekem pl van fémből készült névjegytartóm, na abból a világon semmi nem fog érzékelődni.

Tolesz 2013.07.11. 07:03:16

Ezt a sok butaságot, ami itt össze van hordva ebbe a posztban...

Bakkerovics Bakker 2013.07.11. 08:54:28

az nem baj, ha valakinek lövése sincs a rádiótechnikához, az sem baj, ha totál analfabéta adatbázisügyileg, az még kevésbé gond, ha az ezeket a technológiákat használó RFID technológiáról sincs halvány lila fingja se. Az viszont már elég nagy gáz, hogy úgy ír róla, hogy legalább egy kicsit utánanézne a dolgoknak. Ennél már csak az a nagyobb gáz, hogy a témában hasonlóan analfabéták megosztják ezeket a bődületes ostobaságot, hogy a többi analfabéta is beszarjon, és baromságokat vinnyoghasson.
Száz szónak is egy a vége, gratulálok a cikk szerzőjének, az összes megosztónak, és az összes beszart vinnyogónak.

Sandor Laszlo 2013.07.11. 10:01:49

Azert ezt nemvolna szabad igy
elbagatelizalni! ,ez igenis serti
az allampolgarok szemelyi
szabadsagat! De egyebkent
mindenki aztgondol amit akar,azt
szerencsere sosem fogjak tudni
nyomonkovetni! :D

FearTomi 2013.07.11. 10:48:19

Ezt hívom paranoiának és ostobaságnak. Nézz kicsit utána, hogy mi is az az RFID, aztán írogass ilyen hülyeségeket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.11. 12:21:56

Lehet en nem ertek hozza, de a passziv rfid tudtommal semmilyen jelet nem bocsajt ki magatol.

Az energiat a leolvaso eszkoztol kapja, mikor epp hasznalatban van.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.11. 12:24:26

@h4z4rd: egyelore kulfoldon mukodik, pl. oyster. Jobban tervezheto a kozlekedes, stb. PErsze megfelelo szabalyozas kell, de aki attol fel, hogy a zsebeben leolvassak, az vagy vegyen fem tokot, vagy gondolkodjon el picit, hogy a paypass kartyajat mennyire kozel kell tartani a leolvasohoz, hogy csippanjon. Nagyon kozel. Ra kell konkretan nyomni.

Pharaoh85 2013.07.11. 18:59:01

Passzív RFID mivel nem rendelkezik áramforrással, ezért a leolvasó közelébe kell lennie, hogy a mágneses tér hatására áram generálódjon benne és sugározni tudja a jelet.

Rozsé986 2013.07.11. 19:43:27

A londoni tömegközlekedésben használt Oyster kártya is RFID - és tényleg segíti a tömegközlekedés tervezését. VISZONT az is igaz, hogy hacsak nem egy névtelen-regisztrálatlan példányt használ az ember (vagy ha csak egyszer is a bankkártyát használja az egyenlege feltöltésére, onnantól kezdve név szerint nyomon követik és tárolják egy adatbázisban, hogy merre metróztál - buszoztál - vonatoztál.

Nem tudom, mennyi időre visszamenőleg, de amikor jön az ellenőr, annak a kézi szkennerén láttam már hetekre visszamenőleg az összes utazásomat.

Úgyhogy valóban nyilvántartanak - nyilván tartanak tőlünk...

A fesztiválokon használatos RFID karórás fizetési rendszert pedig igenis lehetséges a tömeg mozgásának figyelésére használni a rendezvény területén belül - használják is!

A cikkben említett rendszerrel kapcsolatos legnagyobb aggályom az, ha kötelezően nevesítve kell lennie a csipnek - Londonban és a fesztiválokon legalább van készpénzes opció, amivel ezt meg lehet kerülni.

És persze azért egy jó öreg Faraday-kalitka (fém kártyatárca) sosem árt.

Csore60 2013.07.11. 19:57:08

A műszaki oldalról fogalmam sincs, de azért van bennem aggodalom. Mi a fenének kéne pl. mindenhova hordanom a személyimet? Kiugrom a boltba, átmegyek a szomszédba stb... Most sem hordom, eztán sem fogom mindenhova cipelni. Ha mégis, akkor jön a fémtok. Ámbár nem ártana korrekt, teljes körű tájékoztatást kapnunk minderről. Valószínűleg erre semmi esély. Marad a félinformáltság, találgatás, és a nem egészen indokolatlan paranoia.

eisi73 2013.07.11. 22:05:45

Folyamatos, állandó és mindenkire kiterjedő nyilvántartásra, megfigyelésre sem anyagi, sem humán erőforrás nincs. Nem csak nálunk, pl. az USA-ban sem. Max. azt tudom elképzelni, hogy egy-egy megfigyelendő személyről tdnak adatokat gyüjteni, hogy mikor, melyik járaton utazott, hol vásárolt, melyik hivatalban járt, stb. De akinek ettől van félnivalója, az tudja, hogyan kell kijátszani.
Jelenleg is nyomon lehet követni a mobilokat, mégsincs belőle tömeghisztéria.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 07:52:45

pfff... :x
kimaradt a posztból, hogy orbán, - akiről minden felsőbbrendű értelmiségi liberális demokrata tudja, hogy egy patás ördög - mindezt azért csinálja, hogy lelkeket raboljon el a pokol számára :x

ha ezt az apró tényt is beletetted volna, garantált az index címlap

Szocio guy 2013.07.12. 08:05:10

Nem egészen így működik. Ha ez igaz lenne, nem lehetne lopni a TESCO-ból, de lehet. Aki ismeri tudja miért mondtam, aki igen, annak meg nem adok tanácsot. Hogy lekövethető vagyok? Igen, ha akarom. Szerintem ennek előnyei vannak inkább. Pl. a főnököm, azt mondta, hogy késtem egy órát. Az Oysterem regeltem anno, így pontosan a history-ban lehetett látni, hogy 1 órával a munkába érkezés előtt szálltam buszra. A a busz menetideje 20 perc. Átlagban! Szerencsére a mobilomon be volt kapcsolva a GPS, és google helyelőzményekben, még az is benne volt, mikor léptem be a kapun. Szívás! Neki. De ha nagyon akarta volna még ott van a CCTV, és ott vannak a cella információk. A CCTV a legjobb amúgy! A többi hamisítható! :D Jó, az is, de nehezebben.

herr_herry 2013.07.12. 12:30:24

Próbáljon meg valaki valamit fejleszteni Magyarországon, azonnal alakul egy károgó csapat, akik ész nélkül nekiesnek mindennek. Vajon miért van ez?

AskmeLater30 2013.07.12. 14:27:29

Azt szeretném kérdezni, hogy ha a kártyában nincs elem (márpedig nincs, mert nem fér el benne és hamar le is merülne), akkor mégis hogy a túróba sugározna bármit is?

didyman 2013.07.12. 23:08:00

Csendben, félve merem csak leírni, hogy egy gyenge jel vételét nem lehet csak úgy blikkre növelt érzékenységgel sittysutty megoldhatóvá tenni. Tudniillik, a gyenge jel el fog veszni a környező generált, vagy napszél miatt jelen lévő EM zajban, elektroszmogban. Hangtechnika hőskora óta könnyen modellezhető módon tudjuk, hogy a sztochasztikus zajban eltűnő hasznos jelszint többet nem nyerhető vissza. Ugyanez van az RFID jeleivel, melyek ráadásul nem beépített akkumulátorból nyernek relatív nagy energiát rövid időre, hanem a leolvasó készülék által keltett elektromágneses térből egy tekercs segedelmével (nevezzük ezt egyszerűen légmagos trafónak) vételez annyi energiát, mellyel az RFID áramkör felébred és közli saját magát. Még egy sarkalatos pont: Mobiltelefon, mikrohullámú sütő, rádió kapcsán ismert jelenség, hogy egy nagyfrekis környezetben relatív vékony fémráccsal gyakorlatilag rádiócsendet lehet elérni az eszköz körül, ez így van RFID-nél is, vagyis azon honfitársaim, akiket megfigyelnek, könnyen kiszúrhatnak a világgal, ha fémtasakban hordják a kártyát.

Poptaritop 2013.07.13. 10:11:20

A francba csak rfid... retina szkenner nem lesz? Csalódtam vityában. Lúzer

Titus_sb 2013.07.14. 01:22:44

Hahahahahaaaa! A BKV-nél RFID! Hahahaha!

Hahahahaha-marosan! És hova teszik azt a párezer léhűtőt aki ott "dolgozik"???
Mint ellenőr? Ez szándékos statisztikaszinezés, ennyi balfasz munkanélkülit nem engednek az utcára.
Nyugi gyerekek, nem lesz itt RFID, papirfecnikkel fogunk rohangálni, és mutogatni az egysejtű BKV "alkalmazottaknak"
BTW az RFID-t elég kevés helyen titkositják... Ezt gondolja végig a kedves posztoló.

Lombika 2013.07.15. 17:42:48

Egy ilyen kártya miatt aggódik valaki, amikor a telefonját simán követi a Google, a Facebookra meg még ki is írja, hogy hol van pontosan, meg mit csinál...

Sadist 2013.07.17. 12:59:19

Az egész hóbelevancra fordított pénzt inkább az oktatásra kellene költeni, főleg a természettudományokra, mert elképesztő méreteket ölt az ostobaság.
Kedves cikkíró, a tornádóban eleresztett fingásodat még a legjobb szimatú kutya sem fogja érezni, körülbelül ez a helyzet az RFID csip olvasásával néhány arasznyi távolságnál messzebről.
Én is kibaszottul rühellem a fideszt és bármilyen aljadék dolgot kinézek belőlük és a sleppjükből, de simán büntetném azt, aki nagy nyilvánosság előtt ilyen dilettáns ostobaságot leír vagy kimond, mint ami a "cikkben" szerepel.

Gerilgfx 2013.07.18. 14:18:15

a következő lépés, hogy direktben az agyunkba fogják beültetni.

éljen orbán viktor, éljen az eu!

Lordofearth 2013.08.27. 09:58:18

Ha egyszer rájönnek az emberek arra, kik vezetik az országot, a belüket széttrancsírozzák a poltikusoknak, a töküket megzabáltatják velük.
süti beállítások módosítása